ŘSD provedlo finální krok k zahájení realizace přestavby stávající stykové křižovatky silnice I/38 a větve mimoúrovňové křižovatky (MÚK) dálnice D1 na okružní křižovatku (OK). Silnice I. třídy č. 38 prochází v místě stavby ve směru sever – jih a tvoří hlavní propojení měst Havlíčkův Brod – Jihlava a jejich připojení na dálnici D1 (EXIT 112). Po vypršení termínu pro podání nabídek, kterých dorazilo sedm, byl vybrán vítěz tendru. K podpisu smlouvy s vítězným uchazečem došlo 12. 4. 2024, přičemž k zahájení stavby dojde 10. 5. 2024. Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s. Smluvně se zavázala dílo provést za 58,29 mil. Kč (bez DPH).
Stávající MÚK v místě křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havl. Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu sil. I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava. Křižovatka leží v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony a jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti dopravy. Podle posledního sčítání projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony. Přestavba na okružní křižovatku s vnějším průměrem 44 m nepředstavuje velký zásah do území. Okružní pás je navržen s jedním pruhem š. 6,5 m a pojížděným prstencem š. 2,0 m.
Jízdní pruhy v pravém pásu stávajícího čtyřpruhu v prostoru křižovatky jsou určeny pro směr Havl. Brod – Jihlava, kdy je z pravého pruhu umožněno odbočení směr Brno. Jízdní pruhy v levém pásu jsou pro přímý směr Jihlava – Havlíčkův Brod a pro pravé odbočení pro směr Jihlava – Praha. V projektu je uspořádání křižovatky navrženo tak, že do průsečíku silnice I/38 a větve D1 je osazena okružní křižovatka. Jednotlivé jízdní pruhy jsou pak směrově upraveny tak, aby se přizpůsobily tvaru okružní křižovatky. Základní šířka jízdních pruhů v nových ramenech okružní křižovatky je 3,50 m.
Pro dominantní směry byly z jednotlivých ramen odkloněny samostatné větve (tzv. bypassy). Jedná se o směry Jihlava – Praha, Brno – Havl. Brod, Havl. Brod – Jihlava/Brno. Tyto větve jsou navrženy jako jednosměrné, jednopruhové v šířce, která umožní objetí vozidla při jeho nepojízdnosti.